Vytvorenie webového portálu dnes nie je žiadnym zložitým procesom. Webová lokalita sa dá vytvoriť prostredníctvom rôznych platforiem a zvládnete to pokojne aj sami. Existuje množstvo tutoriálov, ktoré vám pomôžu priamo z pohodlia domova vytvoriť pútavú a funkčnú webovú lokalitu pre váš ďalší profesionálny rast.
Pokiaľ si však založíte vlastnú webovú lokalitu musíte na ňu pravidelne prispievať príspevkami. Je to najmä kvôli tomu aby ste si udržali čitateľov. Najčastejšie prispievate prostredníctvom článkov, kreatívnych textov a zaujímavých, pútavých príspevkov. Vašou základnou víziou je zaujať čitateľov a priniesť im nové zaujímavé informácie. Avšak niekedy je ťažké vytvoriť články, ktoré sú písané kreatívne a majú aj plnohodnotný obsah.
Zároveň čitatelia v súčasnosti majú naozaj široký výber rôznych portálov, z ktorých môžu čerpať informácie, či inšpiráciu. Je preto veľmi ťažké dostať sa do pozornosti, odlíšiť sa a presadiť sa. Práve prostredníctvom článkov a textov môžete docieliť, že vytvoríte unikátny obsah, ktorý čitateľov zaujme. Zároveň však musíte do článkov zapojiť populárne kľúčové slová a písať o aktuálnych témach. Veľmi výhodnou alternatívou pre zviditeľnenie vášho webu je vytváranie SEO článkov.
SEO optimalizácia je veľmi populárna marketingová forma zviditeľnenia obsahu vášho webu. Pokiaľ neviete o čo pri SEO ide a ako môžete aj vy svoj web zoptimalizovať pre vyhľadávače. Prečítajte si viac o SEO optimalizácii. Avšak mi vám prinášame stručný návod ako písať kvalitné seo texty a seo články.
Čo sú to SEO články?
SEO články vám môžu pomôcť lepšie odprezentovať produkt, službu, či celkovo váš web. Pokiaľ nemáte dostatok informácií ohľadom SEO optimalizácie a celkovo o významnosti SEO, uvedieme si základné charakteristiky. SEO je súbor rôznych techník, ktoré sa zameriavajú na zlepšenie viditeľnosti vášho webu v rámci vyhľadávačov ako je napríklad Google.
SEO optimalizácia vám umožňuje dostať sa do popredných priečok pri vyhľadávaní kľúčových slov na vyhľadávačoch. V skratke najviac videní a kliknutí dosiahnu weby na prvých troch stranách pri vyhľadávaní. Práve preto sa spoločnosti a webové portály pretekajú o tieto miesta. Vyhľadávače však majú svoje stabilné mechanizmy, ktoré overujú taktiež aj hodnovernosť obsahu a celkového webu.
SEO článok teda predstavuje text, ktorý obsahuje množstvo kľúčových slov. Tie sa zhodujú s často vyhľadávanými výrazmi v rámci vyhľadávačov. Práve preto je niekedy veľmi náročné spojiť naozaj dobre napísaný text a vložiť do neho množstvo odkazov, prelinkov a kľúčových slov tak, aby bol rovnako pútavý pre čitateľa ako pre vyhľadávač.
Ako písať kvalitné SEO články?
Prvým krokom pri písaní SEO článku je najmä pútavý názov. Mal by byť výstižný pre celú problematiku a zároveň pritiahnuť pozornosť. Pre niektorých ľudí predstavuje tento krok veľkú záťaž, preto môžete názov na záver pozmeniť. Dôležité je však vedieť presne o čom chcete písať a držať sa určitej štruktúry.
Ďalším dôležitým prvkom je rozdelenie textu. Je veľmi dôležité text členiť na odseky a podnadpisy. Vďaka tomu čitateľ môže zistiť o akých sekciách sa v texte píše. Zároveň text nevyzerá nezaujímavý a zbytočne dlhý. Vyznačte kľúčové slová a zaujímavé časti textu. Tak tiež docielite, že to budú prvé aspekty, ktoré si čitateľ pri prezeraní textu všimne.
Kľúčové slová sú zároveň veľmi dôležité aj pre SEO optimalizáciu. Pokiaľ zadáte často vyhľadávané výrazy je oveľa väčšie percento, že práve váš web sa dostane do popredných priečok pri vyhľadávaní. Taktiež je dôležité pri texte dodržiavať správnu gramatiku, dávať si pozor na preklepy. Kľúčové slová je tiež veľmi vhodne doplniť o externé odkazy.
Odkazujte na zahraničné štúdie, overené stránky, či zaujímavé a pútavé aktuality. Vďaka tomu zvyšujete hodnovernosť a relevantnosť vášho webu a taktiež podávaných informácií aj v rámci vyhľadávačov.Vaša stránka tiež získa množstvo overených a hodnoverných zdrojov, ktoré ocenia rovnako vyhľadávače, ako aj čitatelia.
Zamerajte sa na SEO. V súčasnosti už existuje množstvo spoločností, ktoré sprostredkúvajú SEO optimalizáciu pre váš web. Avšak pokiaľ máte zručnosti v oblasti technológií, môžete si SEO optimalizáciu urobiť aj sami podľa stručných návodov. Na tento krok je však potrebné klásť dôraz pretože vám môže priniesť omnoho vyššiu návštevnosť.
Veľmi dôležité je tiež pripomenúť, že by ste sa mali zameriavať na konkrétnu skupinu cieľovú skupinu čitateľov. To znamená, že pokiaľ ste si založili ženský web, mali by ste sa zameriavať na zaujímavé témy pre dámy. Taktiež môžete rôznymi anketami, či príspevkami so svojimi čitateľmi komunikovať a tým lepšie zistiť, čo ich zaujíma a o čom písať.
Finálna podoba článku by teda určite mala obsahovať obrázky, kľúčové slová a pokojne aj odkaz na video. Zároveň by ste sa mali operiať o overené informácie z danej oblasti. Vyvarujte sa dlhých odstavcov, nespisovných slov a príliš odborným textom. Zameriavajte sa rovnako na kvalitu obsahu článku ako aj na SEO.
Nezabúdajte aj na SEO faktory, ako je napríklad vyplnenie meta popisu a nadpisu. Ide o údaje, ktoré sa pri vyhľadávaní zobrazia priamo čitateľovi. Tento text je preto veľmi dôležitý, mal by byť stručný, výstižný a upútať pozornosť. Vložte doň kľúčové slová a stručnú charakteristiku webu, či článku. Zároveň sú v rámci SEO veľmi dôležité aj interné a externé odkazy. Vypĺňajte alt texty pri obrázkoch.
Pokiaľ aj napriek tomuto stručnému návodu, neviete napísať kvalitný SEO text, môžete sa obrátiť aj na profesionálov. V súčasnosti už na webe nájdete množstvo copywriterov, ktorí sú ochotní vymyslieť kvalitný článok na akúkoľvek tému. Zároveň sa od nich môžete mnohé naučiť a tieto informácie neskôr zužitkovať.
Prečo je dôležité písať SEO články?
Pokiaľ chcete aby váš web prosperoval musíte sa zaujímať o jeho kvalitu. Tá sa týka rovnako grafiky, ako aj obsahu. Musíte byť rovnako zaujímaví pre čitateľa, ako pre vyhľadávače a musíte si udržiavať určitý štandard. Zároveň je dôležité aby ste prispievali často a neustále sa zlepšovali.
Prečo je však dôležité zameriavať sa na SEO a písať SEO články? Odpoveď je jednoduchá. K hodnoverným a relevantným zdrojom sa viaže množstvo ďalších odkazov. Napríklad na váš web budú odkazovať iné stránky, či sociálne siete. Tým môžete získať omnoho viac priaznivcov a tešiť sa väčšej popularite.
Pokiaľ teda váš web nemá SEO optimalizáciu a nespĺňate jednotlivé kroky pri vypĺňaní článkov, ukracujete sa o množstvo benefitov. Okrem väčšej návštevnosti sa môžete stať hodnoverným zdrojom pre ďalšie webové portály a tým rozšíriť svoje pôsobenie.
Aký je rozdiel medzi SEO textami a PR textami?
Pokiaľ si myslíte, že SEO články a texty fungujú na báze marketingu, táto vaša domnienka je správna. Avšak aj tak existuje rozdiel medzi SEO a PR článkami. V rámci PR článkov ide najmä o ponúkanie určitých služieb, produktov, či portálov. Často tieto články poskytujú množstvo zaujímavých informácií o samotnom produkte a viete tak získať nové informácie.
SEO články sa však zameriavajú predovšetkým na obsah kľúčových slov. Sú zamerané na presné rozloženie textu, kľúčových slov, limitovanie a najmä aby dobre vyzerali v očiach vyhľadávača. Práve preto sa môže stať, že pre bežného čitateľa takýto článok nemá veľký informačný obsah. Samozrejme existuje množstvo ľudí a najmä skúsených copywriterov, ktorý dokážu napísať naozaj kvalitný SEO článok, ktorý ma veľkú čitateľskú hodnotu a zároveň je zaujímavý aj pre vyhľadávače.
Pri písaní obidvoch týchto „žánrov“ je veľmi dôležité spĺňať určité podmienky. PR články môžu veľmi jednoducho prejsť do bezduchej reklamy a SEO texty sa môžu jednoducho stať bezpredmetným nástrojom pre vyhľadávače. Zameriavajte sa na všetky aspekty, tvorte kvalitný obsah a čerpajte benefity z dobre odvedenej práce.
Dôležité je tiež vedieť, že práve PR články sú často aj SEO nástrojom. Tieto dve skupiny sa nevylučujú, ba priam neuveriteľne často sú spájané. Takto si totiž jednoducho priamo prostredníctvom vyhľadávača viete urobiť reklamu. Dávajte si však pozor aj na ostatné aspekty a zaručte, aby váš článok mal aj určitú formu a spĺňal určité požiadavky.
Na záver je teda dobré poznamenať, že tvorenie kvalitného obsahu pre váš web rozhodne nie je jednoduché. Musíte sa zameriavať na množstvo faktorov a spĺňať množstvo podmienok. Avšak s písaním kvalitného obsahu sa môžete presadiť a stať sa hodnoverným a relevantným zdrojom nielen pre vyhľadávače ale aj pre vašich čitateľov.
0 Comment