Dnes, keď už je takmer polovica svetovej populácie pripojená na internet, sa táto služba využíva na rôzne veci, vrátane marketingu. Bežní ľudia si zvykli na to, že každý deň sa objaví možnosť urobiť niečo cez internet a vôbec im to nevadí. Práve naopak, sú radi že nemusia chodiť do obchodu, keď si tovar môžu objednať cez počítač. Všetci sme si postupne zvykli na viac pohodlia vďaka službám poskytovaným cez aplikácie a webstránky. To ale znamená problémy pre ľudí, ktorí majú napríklad malú firmu, alebo len pracujú na svojej stránke, a nedosahujú takú úroveň popularity ako veľké spoločnosti. Jednoducho ich stránka zaniká medzi všetkými ostatnými, ktoré na internete nájdete. Aby ste sa vedeli vo výsledkoch vyhľadávania prebojovať vyššie, a aby boli počty návštev na vašej stránke vyššie, je tu niekoľko tipov, ako to dosiahnuť. Najprv avšak treba pochopiť, ako celý systém online marketingu funguje.
Princíp internetového marketingu
To, že Google pracuje na základe algoritmov, ktoré všetky dáta zoraďujú podľa známosti, nie je novinkou. Avšak je to veľmi dôležitou informáciou v prípade, že chcete s online marketingom pracovať. A nejde o známosť na sociálnych sieťach, tie vám pri vyhľadávaní na Googli veľmi nepomôžu (aj keď nejaký vplyv môžu mať). Tu ide skôr o prispôsobenie internetovému vyhľadávaču, teda SEO, čím váš obsah splní požiadavky na vyššie umiestnenie. Možno ste o tom už počuli, možno nie. Ale je to asi najdôležitejšia vec pre všetkých, čo chcú aby sa ich online marketingu darilo. Druhou možnosťou je platiť si reklamu, ale na to treba veľa peňazí a nikdy tým nedosiahnete to, čo môžete mať ak pôjdete „prirodzenou“ cestou. Takže vašim cieľom je získať si akúsi dôveru Googlu, aby vás zobrazoval vyššie.
Ako si získať dôveru Googlu?
Mnoho ľudí sa s cieľom rozbehnúť svoj online marketing snaží všetko robiť čo najrýchlejšie. Neuvedomujú si to, že získavanie dôvery Googlu je dlhodobý proces a nedá sa to zariadiť zo dňa na deň. Predstavte si to ako budovanie vzťahu s iným človekom. Tiež nebudete uprednostňovať cudzích ľudí, ktorých ste práve stretli pred kamarátmi, s ktorými sa poznáte niekoľko rokov. Čo ale môže pomôcť je, ak vám kamaráti povedia, že jeden z cudzincov je ich kamarát a dá sa mu veriť. To platí aj pri vyhľadávači. Ak niekto vloží odkaz na vašu stránku do svojho článku s tým, že jemu Google už dlhší čas dôveruje, pomôže vám to. Táto stratégia sa nazýva link-building. Okrem toho je dôvera Googlu založená na troch ďalších pilieroch. Aby ste dosiahli úspech v online marketingu, musíte sa venovať všetkým trom, nestačí byť dobrý len v jednom.
1. pilier dôvery Googlu
Indexový vek vašej stránky je veľmi dôležitý ak chcete, aby sa zobrazovala vyššie vo vyhľadávaniach. Index je skrátený názov pre databázy, ktoré internetové vyhľadávače využívajú. Takže Indexovým vekom sa myslí to, ako dlho Google o vašej webstránke vie. Okrem toho ako dlho o vás Google vie, sa k indexovému veku započítavajú aj údaje, ktoré si prehliadač ukladá o vašej stránke do databáz. Takže nestačí že vaša stránka bude dostatočne dlho funkčná, musíte sa jej aj venovať, aby Google vedel, že si to prvé miesto vo vyhľadávaní zaslúži. Opäť sa to dá prirovnať k vzťahom medzi ľuďmi.
2. pilier dôvery Googlu
Google si dáva záležať aj na sledovaní autority stránky. V tomto zmysle sa za autoritu považuje niečo ako popularita medzi ostatnými stránkami. Súvisí so spomínaným link-buildingom. Google zaznamenáva odkazy, ktoré sa objavujú na stránkach, ktorým už dôveruje. Podľa nich vyhodnocuje autoritu menej známych stránok. V tomto prípade platí pravidlo „čím viac, tým lepšie“. Avšak treba pripomenúť, že Google sa nenechá oklamať. Veľa ľudí v snahe čo najrýchlejšie získať dôveru Googlu vytvára ďalšie stránky na ktorých uverejňujú odkazy na svoju hlavnú webstránku. Takéto spamové odkazovanie Google filtruje, takže sa ani nemusíte snažiť. Aj tu vám najviac pomôže trpezlivosť.
3. pilier dôvery Googlu
Obsah ktorý sa na vašej stránke objaví je pre Google mimoriadne dôležitá informácia. Pravidelné prispievanie, originálne články, alebo množstvo práce, ktoré článkom venujete. To všetko so Google všíma a podľa toho vás zaradí vo vyhľadávaní. Pri svojich článkoch citujte iné stránky, ktoré už sú populárne, to môže pomôcť. Tu sa tiež ľudia snažia často Google oklamať tým, že aby mali dosť obsahu, kopírujú ho od iných. Týmto postupom dosiahnete jedine to, že vás Google potrestá znížením viditeľnosti a to nechcete.
Typy online marketingu
Dnes už je využívaných niekoľko typov marketingu na internete a je len na vás, ktorý z nich si vyberiete. Momentálne je asi najpopulárnejším marketing na sociálnych sieťach. Využívaný je hlavne Facebook a Instagram, cez ktoré sa dá osloviť najviac ľudí. Možnosťou je aj tzv. affiliate marketing, ktorý sa ale dá robiť len ak už máte vybudovanú nejakú komunitu ľudí, ktorí vás sledujú. Spočíva v tom, že firma vás osloví s nejakým produktom, ktorý budú „cez vás“ predávať. Oni získajú viac predajov produkt, vy získate peniaze za poskytnutie tejto služby. Aj blogovanie sa považuje za formu online marketingu. Blog si môže založiť každý, úspech ale závisí od toho, či sa mu bude venovať aj naďalej. Video marketing obľubujú najmä YouTuberi, ktorí si už vybudovali nejakú skupinu fanúšikov. Práve cez videá si dokážu zarobiť pekné peniaze prostredníctvom propagovania produktov a služieb vo svojich videách.
Internet ponúka obrovské množstvo možností ako sa zapojiť do online marketingu. Často na to ani nepotrebujete veľa skúseností, lebo vďaka rôznym aplikáciám a stránkam sa všetko môžete naučiť rýchlo a jednoducho. Je len na vás, či sa chcete dať na tento spôsob zarábania a ako dlho pri ňom vydržíte.
0 Comment